Kluczowe informacje:
- Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic postępuje zgodnie z planem, choć wciąż powoduje utrudnienia.
- Nowa linia KST IV o długości 4,5 km połączy Mistrzejowice z ul. Lema i Meissnera.
- Budowa realizowana jest w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP), pierwszej tak dużej inwestycji w Polsce.
- Wizualizacje nowej linii pokazują zmiany wprowadzone po konsultacjach z mieszkańcami.
- Powstanie 10 par przystanków, w tym dwa dwupoziomowe węzły przesiadkowe przy rondach Młyńskim i Polsadu.
- Planowane zakończenie inwestycji to koniec 2025 roku, ale pierwsze tramwaje mogą ruszyć wcześniej.
Budowa tramwaju do Mistrzejowic nabiera tempa. Kiedy koniec utrudnień?
Mieszkańcy Krakowa z niecierpliwością czekają na zakończenie budowy nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. Choć obecnie teren inwestycji przypomina wielki plac budowy, urzędnicy miejscy uspokajają – prace postępują zgodnie z harmonogramem. Projekt, który zmieni układ komunikacyjny północnej części miasta, ma zostać ukończony w 2026 roku, choć pierwsze tramwaje mogą ruszyć nieco wcześniej.
Postęp prac i obecne utrudnienia
W ostatnich tygodniach ekipy budowlane zajmowały się podbudową torowisk i budową kanalizacji wzdłuż ul. Meissnera. Na ul. Lublańskiej prowadzone są wykopy, natomiast na ul. Dobrego Pasterza oraz w rejonie ronda Barei powstaje mur oporowy. Dalsze prace obejmują budowę torowiska na północnym odcinku inwestycji w kierunku Mistrzejowic.
Jak podkreśla zastępca prezydenta Krakowa, projekt ten ma ogromne znaczenie dla mieszkańców Nowej Huty, ponieważ zapewni im szybszy i wygodniejszy dojazd do centrum miasta.
Nowoczesna linia tramwajowa – wizualizacje zmian
Zarząd Dróg Miasta Krakowa zaprezentował zaktualizowane wizualizacje nowej trasy tramwajowej, które ukazują wprowadzone zmiany. Projekt został dostosowany na podstawie konsultacji z mieszkańcami i ich przedstawicielami. Urzędnicy zapewniają, że regularne spotkania w ramach Rad Budowy pozwoliły uwzględnić wiele sugestii dotyczących estetyki i funkcjonalności inwestycji.
Nowa linia tramwajowa obejmie 10 par przystanków, w tym dwa dwupoziomowe węzły przesiadkowe przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Realizacja inwestycji jest wynikiem współpracy miasta z konsorcjum PPP Solutions Polska i Gülermak sp. z o.o., co czyni ją pierwszym w Polsce tak dużym projektem transportowym w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Kiedy pojedziemy tramwajem do Mistrzejowic?
Zakończenie budowy przewidziane jest na koniec 2025 roku, ale nie wyklucza się wcześniejszego uruchomienia ruchu tramwajowego na niektórych odcinkach. Mieszkańcy z pewnością odczują ulgę, gdy inwestycja dobiegnie końca, a komunikacja miejska stanie się bardziej efektywna.
Czy linia do Mistrzejowic spełni oczekiwania mieszkańców? Na razie pozostaje nam czekać na zakończenie prac i mieć nadzieję, że finalny efekt będzie równie imponujący jak przedstawione wizualizacje.
Ciekawe, jak te wizualizacje mają się do rzeczywistości. Mam nadzieję, że tramwaj będzie wygodny i szybki! 🚋
Ciekawie się prezentuje! Mam nadzieję, że tramwaj będzie wygodny i szybko będzie można dojechać do Mistrzejowic. 🚌