Kluczowe informacje:
- Czeski przewoźnik Leo Express wprowadzi połączenia kolejowe na trasie Kraków – Warszawa od grudnia 2025 roku.
- Planowane jest 5 kursów dziennie, a czas przejazdu wyniesie 3 godziny.
- Pasażerowie skorzystają z darmowego Wi-Fi, przekąsek, filmów i gier planszowych.
- Leo Express uzyskał zgodę Urzędu Transportu Kolejowego na obsługę tej trasy przez 5 lat, do grudnia 2030 roku.
Leo Express rzuca wyzwanie PKP Intercity na trasie Kraków – Warszawa
Na polskich torach szykuje się prawdziwa rewolucja. Już w grudniu 2025 roku czeski przewoźnik Leo Express rozpocznie regularne kursy kolejowe między Krakowem a Warszawą. Będzie to poważna konkurencja dla PKP Intercity, oferująca podróż o czasie przejazdu wynoszącym 3 godziny i udogodnienia, które wyróżniają czeskiego operatora na rynku.
Zgoda na pięć lat
Urząd Transportu Kolejowego (UTK) przyznał Leo Express prawo do otwartego dostępu na trasie Kraków – Warszawa – Kraków na okres od 14 grudnia 2025 roku do 14 grudnia 2030 roku. Przewoźnik codziennie uruchomi 5 par pociągów na tej trasie. Odjazdy z Warszawy Wschodniej zaplanowano na godziny 1:32, 3:32, 9:32, 15:32 i 18:32, natomiast z Krakowa na 6:19, 12:19, 15:19, 19:19 i 21:19.
Nowoczesne składy i wygoda
Podróżni będą mieli do dyspozycji elektryczne zespoły trakcyjne (EZT) Flirt (seria 480), znane z komfortu i nowoczesnych rozwiązań. W pociągach znajdą się takie udogodnienia jak:
- Darmowe Wi-Fi i gniazdka elektryczne,
- Ciepłe i zimne przekąski,
- Małe stoliki przy każdym miejscu siedziącym,
- Filmy i gry planszowe dla pasażerów.
Ponadto, niskopodłogowe składy zapewnią łatwy dostęp dla osób z ograniczoną mobilnością.
Obsługiwane stacje
Leo Express planuje obsługiwać kluczowe stacje na trasie, w tym Kraków Główny, Włoszczowa Północ, Opoczno Południe, Warszawa Zachodnia, Warszawa Centralna i Warszawa Wschodnia. Przewoźnik pozostawia sobie możliwość rozszerzenia siatki przystanków w przyszłości.
Konkurencja na torach
Obecnie PKP Intercity oferuje na tej trasie połączenia EIP (2:30h) i InterCity (ok. 3:30h). Leo Express stawia na połączenie szybkości, komfortu i atrakcyjnych udogodnień. To pierwsza tego typu konkurencja dla narodowego przewoźnika na tak popularnym odcinku.
Podsumowanie
Wejście Leo Express na polski rynek zwiastuje zmiany w sektorze kolejowym. Komfortowe warunki podróży, nowoczesne udogodnienia i konkurencyjny czas przejazdu sprawiają, że czeski przewoźnik może zdobyć uznanie polskich pasażerów. Rozpoczynająca się w grudniu 2025 roku oferta stanie się ciekawą alternatywą dla międzymiastowych podróży kolejowych.
Super, cieszę się, że pojawi się nowy przewoźnik! Darmowe Wi-Fi i planszówki brzmią świetnie na długą podróż. Może to zmotywuje PKP do poprawy jakości usług. 😊
Super, to świetna wiadomość! Więcej konkurencji to zawsze lepsze ceny i jakość usług. Ciekawe, jak wypadnie w porównaniu do PKP. 😊